Que és?
La Web 2.0 és la transició que s'ha donat d'aplicacions tradicionals cap a aplicacions que funcionen a través del web enfocades a l'usuari final. Es tracta d'aplicacions que generin col·laboració i de serveis que reemplacin les aplicacions d'escriptori.
PRINCIPIS QUE TENEN LES APLICACIONS WEB 2.0
· La web és la plataforma.
· La informació és el que mou Internet.
· Efectes de la xarxa moguts per una arquitectura de participació.
· La innovació sorgeix de característiques distribuïdes per desenvolupadors independents.
· La fi del cercle d'adopció de programari doncs tenim serveis en beta perpetu.
Característiques
· Les pàgines són dinàmiques, integren recursos multimèdia com vídeos, sons, que es poden compartir.
· Els formats utilitzats per dissenyar són java script, PHP, o altres similars, que permeten més funcionalitat
· Empren interfícies de fàcil enteniment per a la interacció de l'usuari.
· La informació es pot presentar en diverses formes (escrits, audiovisuals), i que aquesta es comparteixi entre els usuaris o entre aquests i els amos de les pàgines.
· Permet que l'usuari creï el seu propi contingut.
· La informació es pot transmetre unidireccional o bidireccionalment.
Diferències amb la Web 1.0
Al web 1.0 l'usuari tenia accés a la informació només com a receptor, no tenia la possibilitat de participar dels continguts, les pàgines eren estàtiques, generalment només de text i poques imatges, i el format utilitzat era l'HTML. La interacció dels usuaris no era possible amb aquesta forma de disseny de pàgines, la informació al web era construïda només pels propietaris dels situats, i no nodrida per les opinions i recursos aportats pels usuaris i no es podien compartir les novetats sobre temes d'interès, compartir informació, en fi
Implicacions educatives de la Web 2.0
Implicacions educatives de la Web 2.0
En definitiva, la Web 2.0 permet: busca, crear, compartir i interactuar en línia. Constitueix un espai social horitzontal i ric en fonts d'informació (xarxa social on el coneixement no està tancat) que suposa una alternativa a la jerarquització i unidireccionals tradicional dels entorns formatius. Implica nous rols per a professors i alumnes orientats al treball autònom i col·laboratiu, crític i creatiu, l’expressió personal, investigar i compartir recursos, crear coneixements i aprendre ...
Les seves fonts d'informació (encara que no totes fiables) i canals de comunicació faciliten un aprenentatge més autònom i permeten una major participació en les activitats grupals, que sol augmentar l'interès i la motivació dels estudiants.
Amb les seves aplicacions d'edició professors i estudiants poden elaborar fàcilment materials de manera individual o grupal, compartir-los i sotmetre'ns als comentaris dels lectors.
Proporciona espais en línia per a l'emmagatzematge, classificació i publicació / difusió de continguts textuals i audiovisuals, als quals després tots podran accedir.
Facilita la realització de noves activitats d'aprenentatge i d'avaluació i la creació de xarxes d'aprenentatge.
Es desenvolupen i milloren les competències digitals, des de la recerca i selecció d'informació i el seu procés per a convertir-la en coneixement, fins a la seva publicació i transmissió per diversos suports.
Proporciona entorns per al desenvolupament de xarxes de centres i professors on reflexionar sobre els temes educatius, ajudar-se i elaborar i compartir recursos.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada