Cercar en aquest blog

dilluns, 7 de març del 2011

ANÀLISI DE L’ÚS DE LES TIC EN EL PROJECTE EDUCAT 1X1

A partir del visionat del reportatge sobre el projecte EDUCATIU 1x1, es poden veure diferents aspectes per poder arribar a un anàlisis concret del mateix.   
Primer de tot s’ha de tindre en comte, que per poder portar a terme amb eficàcia aquest projecte, un element imprescindible són les INFRAESTRUCTURES. Un centre educatiu amb el projecte 1x1, ha d’esta dotat primer de tot d’accés a Internet (Wifi) a totes les aules i de manera factible per poder avarca a diferents servidor a l’hora, si aquest element no funciona al 100% els resultats del projecte no es podran valorar en positiu. Dins d’aquest apartat també s’ha de tindre en compte que cada vegada, hi haurà menys aules d’informàtica a les centres, i per aquest motiu les aules ordinàries s’hauran d’adaptar a les necessitats detectades, un d’elles serà la Connexió Wifi, l’altre serà de tindre Punts de Corrent, per poder abastar els portàtils que no tinguin bateria i per últim, i considerat com a important serà la Distribució de les Aules, les quals tindran que estar equipades de pissarres digitals i organitzades de manera que la interacció entre professorat i alumne sigui el més encertada.
El segon aspecte a tractar seria el PROJECTA com a tal, segons el professorat del vídeo, el projecte 1x1 provoca més POR, que PROBLEMES, ja que l’alumnat en un principi els resultava complex, però amb el pas del tems els nois/es s’adapten correctament, i amb resultats més positius que quan es treballava amb llibre de text. Un aspecte molt important en aquest projecte, és que el professorat tingui predisposició pel mateix i ganes d’aprendre. Aquest aprenentatge és realitza entre el professorat del mateix centre, i també a través de compartir experiències amb altres professionals d’altres centres.
Seguint amb el projecte, el podem trobar dividit en diferents ENTORNS, el Llibre Digital gestionat per a una empresa, en el qual es pot trobar un Índex, Animacions i Activitats, que quan ja estan finalitzades s’envien directament al professor i ell fa el retorn amb la nota, i altres aspectes interesants i que desvalora els llibres de text, com en els llibres digitals es poden trobar materials diversos, programari obert, activitats col·laboratives, les quals fan que els nois/es s’involucrin més en el procés E-A i per últim també hi ha un apartat de Fòrum, on és poden resoldre els dubtes que és poden anar trobant. L’apartat Moodle a l’Aula, és l’altra entorn que podem trobar, el qual a diferencia del llibre digital, aquest esta dissenyat per el professorat, dividit també per assignatures i és un espai on l’alumnat envia els treballs i el professor també penja documents interesants, és podria descriure com una canal de feedback entre professors i alumne.   
Un altre aspecte indispensable per poder tira endavant el projecte, és la METODOLOGIA que es farà servir per poder-lo portar a terme. Amb el projecte 1x1, els conceptes són els mateixos i les activitats també però el que canviar és la manera de tirar endavant les classes, s’ha de saber distribuir el temps, quan toca treballar amb els ordinadors, fer-ho, però quan toca estar escoltant el professor com explicar a la pissarra digital doncs tancar els ordinadors o abaixar les pantalles per a no distreure’s.
D’aquesta manera és potencia que l’alumnat és senti responsable del seu aprenentatge i d’aquesta manera ell mateix arribi a construir el seu pròpia aprenentatge. Les competències que han d’adquirir el professors és de tindre una Ment Oberta, han de ser Informadors, Innovadors  i Facilitadors de la Informació que tenen a l’abast.
A partir de l’anàlisi dels elements esmentats, és podria realitzar un balanç positiu cap a aquest projecte EDUCAT 1x1, encara que personalment considero que encara fa falta que és realitzin molts canvis i adaptacions. Per exemple una cosa tant indispensable com es la Connexió Wifi, ja que sense la mateixa el projecte no es pot tirar endavant, doncs considero que encara no estar del tot treballat, perquè en ser d’alguns centres que aquest element encara falla. Però a part d’aquest aspectes, com a projecte general considero que podria donar bons resultats als centres, ja que la manera de treballar és molt més atractiva per l’alumnat i això els crear motivació i ganes de realitzar els seu propi aprenentatge.
Visionat de les TIC en l'Àmbit Educatiu

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada